back to top

TOP KOMPANIJA: Posetili smo fabriku ambalaže Polimark

Gde se proizvodi ambalaža za prepoznatljive POLIMARK brendove? Posetili smo Polimark i razgovorali sa Stefanom Stefanović, direktorkom  fabrike ambalaže. 

Sa ciljem da čitaocima Ambipak magazina predstavimo gde nastaje ambalaža za prehrambene proizvode na koje smo navikli, posetili smo kompaniju Polimark. Nadomak grada, u industrijsko-poslovnom potezu uz auto-put Beograd-Novi Sad nalazi se moderni proizvodni Polimark kompleks. Davne 1989. godine  kompanija je osnovana kao trgovinsko preduzeće, a 1992. godine krenula je proizvodnja kečapa, zatim majoneza i senfa. Polimark kečap, majonez, senf su se od samog starta neprikosnoveno poizcionirali na našem tržištu a kompanija je proširila i dijapazon proizvoda i tržišta. Danas je Polimark lider na Balkanu u proizvodnji vrhunskih prehrambenih proizvoda, kvaliteta koji potroštači potvrđuju vernom konzumacijom.

Polimark kečap/Polimark arhiva

Vrhunske proizvode mora da prati i jednako kvalitetna ambalaža. Kroz pogone dela kompanije u kojem se proizvodi ambalaža, provela nas je upravo direktorka fabrike ambalaže Stefana Stefanović.

– Specifično za kompaniju Polimark je da za svoje prehrambene proizvode sama proizvodi i ambalažu.  Na ovaj korak Polimark se odlučio još 2008. a 2009. je isti i sproveo u delo. Kao što je poznato kečapi i majonezi se pakuju u boce, a kako je osvajajući nova tržišta potreba za ovim proizvodima rasla iz godine u godinu doneta je odluka da se proizvodnja započne u okviru same fabrike. U početku su to bile samo boce, a kasnije smo proširili asortiman. Polimark danas proizvodi  PP brizganu IML i PET brizganu i duvanu ambalažu  za svoje potrebe ali i za treća lica – objašnjava Stefana Stefanović

Polimark godišnje proizvede preko 18mil različitih oblika boca isto toliko i čepova, oko 3,5 mil čašica, preko million IML kantica i poklopaca.

Svoje kapacitete u proizvodnji ambalaže, 2015. godine Polimark je proširio kupovinom Banatplasta iz Plandišta, fabrike plastične ambalaže za mlečne i konditorske proizvode. Fabrika Banatplast je kupljena iz stečaja i bilo je potrebno više godina da se ista renovira, da se uspostavi kontinualna proizvodnja i vrati poverenje starih kupaca.

Irena Lalić, Stefana Stefanović

Police u sali za sastanke prepune Polimark  i drugih poznatih prehrambenih brendova svedoče o kapacitetima Polimark fabrike ambalaže a uskoro se uveravamo i lično – u pogonu.

Prolaz do zone proizvodnje nije tako jednostavan, što je i uobičajeno za potrebe poštovanja visokih standarda proizvodnje hrane jer ova kompanija posvećeno brine o kvalitetu i mikrobiološkoj i zdravstvenoj ispravnosti proizvoda.  Važno je napomenuti da je kompanija Polimark  prva u Srbiji uvela standard kvaliteta ISO 9001:2000 i sertifikovala i implementirala HACCP standard. Danas Polimark ima IFS standard, kao i standard iz oblasti BZR, zaštite životne sredine.

Dolazimo do pogona u kojem se proizvodi ambalaža i naravno, odmah prepoznajemo crvene flaše za Polimark kečap. Nešto dalje je postavljena mašina za pretforme koja velikom brzinom izbacuje iste a one potom idu dalju u proces nastajanja plastičnih boca.

Stefaba Stefanović, direktorka industrije ambalaže Polimark

– Za većinu naših boca proizvodimo sami pretforme, na mašinama za brizganje plastike Husky, dopunjuje Stefana zvuk mašine.

Plastične boce, višedecenijskog prepoznatljivog dizajna, u Polimarku se uvek proizvode na najsavremenijoj opremi, te tako uskoro stiže i nova SIPA mašina za duvanje PET boca sa 6 kaviteta, koja će doprineti ne samo podizanju kapaciteta i automatizaciji već i energetskoj efikasnosti proizvodnje.

Stefana nas vodi do mašine koja proizvodi prepoznatljive plave čepove za plastične boce za kečap a nešto dalje sledi i mašina koja proizvodi plastične čaše za Polimark senf.

Stroga kontrola kvaliteta proizvedene ambalaže se vrši konstatno a direktorka Stefana i saradnici Nikica Kusovac – menadžer proizvodnje i Vladimir Tešmanović – planer i administrator proizvodnje su tu da isprate i reaguju na svaku eventualnu neispravnost na ambalaži.

Samu zonu proizvodnje hrane smo zaobišli, ali smo razgovor nastavili uz ručak u obližnjem restoranu i dogovor da se uskoro ponovo sretnemo sa novim temama, koje smo ovog puta tek načeli.