back to top
Thursday, March 13, 2025
Digitalizacija proizvodnje_konferencija

Amazon i održiva ambalaža – redizajn za postizanje globalnog cilja

Ambalaža

Održiva ambalaža u fokusu je Amazona, jedne od najvećih svetskih kompanija, koji je uveo značajne inovacije u njen redizajn.

Amazon je predstavio redizajniranu ambalažu za svoje Echo, Kindle i Fire TV proizvode, fokusirajući se na održivost, mogućnost recikliranja i smanjen uticaj na životnu sredinu.

Novo pakovanje sadrži 30% više recikliranih vlakana, sa minimalnim oslanjanjem na devičanske i izbeljene materijale (koji podležu hemijskom procesu). Ova promena povećava ponovnu upotrebu recikliranih materijala i usklađuje se sa širim ciljevima kompanije u okviru globalnog programa „The Climate Pledge” za postizanje nulte emisije ugljenika do 2040. godine.

Ključne inovacije podrazumevaju zamenu plastičnih omota premazima na bazi vode i omotima na bazi papira, koji su u skladu sa savremenim načinima recikliranja. Dizajn u nebeljenom kraft stilu (koji ne podleže hemijskim procesima i ostaje u braon boji) ne samo da poboljšava mogućnost recikliranja već i smanjuje upotrebu mastila za 60%.

Amazon se, takođe, odlučio za kompaktnije pakovanje kako bi se maksimiziralo opterećenje paleta i pružio prioritet okeanskom transportu, koji generiše 95% manje emisija u poređenju sa vazdušnim.

Još dobrih primera

Krones, nemački lider u proizvodnji ambalaže za piće, uveo je 100% kartonsko rešenje kao zamenu za plastične folije. U partnerstvu sa kompanijama Coca-Cola HBC i DS-Smith, Krones je razvio LitePac Top sistem, koji koristi sistem za spajanje od kartona (grupisanje PET boca do 1,5 litara) koji se može reciklirati.  

Na ovaj način se smanjuje plastični otpad, a ovo rešenje odlikuje i kartonska kopča sa ručkom, koja ne može da se pokida, za lako rukovanje i transport, kao i sistem zareza koji omogućava da se svaka boca pojedinačno odvoji.

Za teža pakovanja, za stabilnost se dodaje baner od kraft papira.

Očekuje se da će rešenje, koje je prvi put primenila kompanija Coca-Cola HBC, uštedeti do 200 tona plastike godišnje.

Sainsbury, vodeći britanski lanac supermarketa, testira pakovanje bez plastike za svoj brend Ripe & Readi Avocados u 77 prodavnica. Novo rešenje za pakovanje avokada zamenjuje plastične tacne i omote, kartonskim omotom i etiketom koji se mogu reciklirati. Dizajn ima rupe u kartonskom omotu kako bi se osigurala adekvatna ventilacija i održala svežina i kvalitet avokada tokom transporta i dok stoji na polici.

Kompanija očekuje da će ovom promenom smanjiti upotrebu plastike za 20,2 tone godišnje. Ovaj korak je u skladu sa posvećenošću kompanije da prepolovi upotrebu plastične ambalaže sopstvenog brenda do 2025. godine u poređenju sa nivoom iz 2019. Sainsbury je već napravio pomake ranije, uklonivši plastične kese za jednokratnu upotrebu.

Izvor: Packworld/ThePackHub

Najnoviji članci