back to top
Thursday, Oktobar 10, 2024

U kakvu ambalažu se pakuju dijetetski suplementi?

Ambalaža

Proteinski praškovi, sredstva za jačanje imuniteta i sredstva za lepotu i spavanje sve su češći dijetetski suplementi koje kompanije razvijaju kao sve efikasnije dodatke ishrani kako bi pomogli potrošačima u različitim aspektima svakodnevnog života.

Dijetetski suplementi spadaju u red proizvoda čiji se broj povećava na globalnom tržištu. Prema istraživanju  Innova Market Insightsa, evidentirano je povećanje +16% u odnosu na prethodnu godinu kada se uporede 2020. i 2021. godina. Boca je vodeći format ambalaže među globalno lansiranim suplemenatima a plastika  najčešče upotrebljavan materijal za pakovanje.

U svom specijalnom izveštaju, portal Packaging Insights piše o najnovijim dostignućima u domenu ambalaže za dodatke ishrani i ukazuje na ključne tačke vezano za pakovanje suplemenata pozivajući se na Innova Market Insights istraživanje.

Najveći izazovi sa kojima se susreću proizvođači suplemenata kada se radi o ambalaži su kako uskladiti  zahteve za održivošću i ekološkom bezbednosti pakovanja sa zahtevima zdravstvene bezbednosti proizvoda. Pritom, sve treba da bude estetski privlačno i funkcionalno potrošačima.

Ekološko ili bezbedno pakovanje?

Najveći zahtevi, prema Innova Market Insights istraživanju, vezano za održivost među globalno lansiranim suplementima praćenim u 2021. su reciklabilnost  (11%) i Green Dot Certified (2%).

Ben Dejvis, menadžer proizvoda ProAmpaca, proizvođača fleksibilne ambalaže, napominje da se u domenu ambalaže za suplemente stavlja akcenat na održiva rešenja ali se pre svega mora voditi računa o bezbednosti proizvoda. “Na primer, suplementima proteinskog praha potreban je materijal koji obezbeđuje odličnu barijeru za vlagu i kiseonik u kombinaciji sa tehnologijom zaptivanja visokih performansi kako bi se sprečilo zgušnjavanje proizvoda“, kaže on za Packaging Insights.
Smatra da brendovi mogu da pređu na razmatranje ekološke održivosti tek nakon što se identifikuju zahtevi za barijernu zaštitu proizvoda. Smanjenje obima pakovanja obično ima jedan od najvećih uticaja na ugljični otisak proizvoda zbog uštede težine i prostora.

Najveći zahtevi koji se odnose na održivost ambalaže među globalno lansiranim suplementima praćenim 2021. godine su reciklabilnost (11%) i Green Dot Certified (2%).

Medicinski aspekt

Samir Šah, direktor grupe za pakovanje Swiss Packa sa sedištem u Velikoj Britaniji, kaže da je jedan od glavnih kozmetičkih faktora koji proizvođači traže dizajn koji čini da njihovi proizvodi izgledaju kao farmaceutski artikli. Kako kaže Šah, ovakav izgled povećava poverenje potrošača i ostavlja utisak da suplementi pružaju medicinsku korist. Međutim, to takođe obično podrazumeva korišćenje nepotrebnih materijala koji doprinose ekološkom otisku.

“Tradicionalno, suplementi su imali tendenciju da prate farmaceutske proizvode u pakovanju i u tom pogledu su koristili materijale kao što je aluminijum koji zaista nisu neophodni“, objašnjava on. Uloga ovih materijala je da suplemente dizajnom pakovanja učini sličnim farmaceutskim proizvodima, a realnost je da se suplementi mogu pakovati u jednoslojne materijale koji se 100% mogu reciklirati, napominje Samir Šah Kompostabilna ambalaža je, kako kaže,  alternativa i apeluje na oprez jer možda nije pogodna za sve suplemente ili tržišta.

Innova Market Insights je dalje otkrio da je 2021. boca bila vodeći tip pakovanja suplemenata koji su praćeni a iste godine je plastika je bila vodeći materijal za pakovanje.

Dijetetski suplementi ambalaža
Foto: pexels.com/correxiko
Spajanje održivosti sa estetikom

Da bi izbegli nepotrebnu upotrebu štetnih materijala, proizvođači suplemenata koriste  niz alternativnih mera.  Na taj način postižu da dizajn ispunjava higijenske zahteve, a da pri tome bude privlačan potrošačima. To podrazumeva različite funkcije za završnu obradu, smanjenje količine ambalaže a u skladu sa porastom e-trgovine, sve više je u upotrebi fleksibilno pakovanje.

„U fleksibilnom pakovanju se u proseku koristi 60-70% manje materijala u poređenju sa krutim pakovanjem, a ukupni ugljenični otisak od proizvodnje do distribucije je značajno smanjen. Jedina komplikacija je to što postrojenja za otpad i reciklažu nisu prilagođena za rukovanje i recikliranje lagane, fleksibilne ambalaže. Ali, industrija se postepeno priprema za ovaj izazov“, objašnjava Šah za Packaging Insight.

Fleksibilni materijali, usklađenost sa zakonima

Stiven Langstaf, menadžer poslovnog razvoja za pakovanje u kompaniji Innovia Films objašnjava da je fleksibilna plastika savršena za smanjenje ugljeničnog otiska i da istovremeno ispunjava zahteve za bezbednost proizvoda. Takođe, potrošači “vole” fleksibilni tip ambalaže zbog praktičnosti koju im pruža prilikom transporta i upotrebe.

Langstaf objašnjava da su fleksibilni materijali male gustine kao što je biaksijalno orijentisani polipropilen (BOPP), najefikasnija opcija za pakovanje zbog svoje male težine. Kako kaže, oni troše manje energije za proizvodnju i transport. Vrste filmova visoke barijere pružaju barijeru za kiseonik i vlagu kako bi zaštitili proizvod, a pravi izbor fleksibilnih folija može osigurati da konačno pakovanje bude monomaterijal i da se može u potpunosti reciklirati.


Izvor: Packaging Insights

Naslovna fotografija: pexels.com/correxiko

Najnoviji članci